Author Topic: Karburator šta gde i kako jel neko ima uputstvo za štelovanje ili nešto?  (Read 4991 times)

Machony

  • Guest
Imam mali problem zove se karburator , Posedujem Austin Metro 1.0 znam da nije mini al ima omiljen motor za donaciju  :bravo:
Problem je jer neznam koje crevo od čega da prikopčam na karburator. Za mali izlaz koji liči na pečurku znam da ide na razvodnik al za ostale neznam tj nemam na šta. Po meni jedan je namenjen za odušak ( iberlauf) sa motora  al opet neznam koji je  :blush:
Dali neko može da mi pomogne?


Offline Sinisa

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.663
Iberlauf ide na to dole. Ostalo cu da ti slikam ujutru i da ti stavim sliku i da ti kaem sta je sta.
Ajde molim te daj neku sliku metroa u rubrici za to i reci nesto o njemu i sebi.

Offline Aman

  • Aktivan
  • Posts: 1.474
ja imam taj isti karbuarator, skilacu pa ces videti
"Auto bez zvuka je kao devojka bez glasa."
"Ne veruj svemu sto mislis."

Offline Sinisa

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 1.663
Na zalost, na ovom sad miniju sto imam, nije takav karburator, ali sam za iberlauf siguran jer sam taj isti karb imao na jednom pre, ali za ostalo se ne secam.
 Amane, ajde pomozi coveku, daj sliku.

Moj je ovakav




Machony

  • Guest
Hvala iako nije isti barem imam neku predstavu   :bravo: :)

Offline Vladimir

  • Aktivan
  • Posts: 4.512
pogledaj u korisnim linkovima
ima tema SU karburatori
mozda ti pomogne
"It's simple and amazing car" - Paddy Hopkirk

Offline radisa791

  • Aktivan
  • Posts: 23
stelovanje ide ovako:
 sa donje strane karburatora gde ulazi crevce goriva iz casice postoje 2 matice izmedju kojih je opruga, sa donjom se podesava smesha. takodje sa donje strane se nalazi i mali pin kojim , kada se prtisne , se proverava da li klip u karburatoru slobodno pada dole i vrsi se provera smeshe. postoje i sarafcici za zatezanje sajle i podesanaje broja obrtaja lera i broja pod saugom.
 posto se skine filter za vazduh, nebi bilo lose skinuti i zvono pod kojim je klip, ocistiti ga od eventualne prljavstine krpicom nikako necim grubim. provera klipa na: http://www.youtube.com/watch?v=IfU47Oqq9wA ( mrsko mi da pishem a, ove mozes naci uz malko truda sve sto te moze interesovati oko su carba i ostalog)
 ako je podesanje smeshe potpuno izgubljeno, kreces na skidanje filtera kape i klipa. obrati paznju na cevcicu u koju ulazi igla klipa u most u usisnom kanalu karburatora koju treba dovesti u ravan sa tim mostom ,tako sto ces onu maticu sa donje strane karburatora ispod opruge okteti. kada si poravnao sveku jeta sa mostom onu istu maticu okretati u sprotnim smeru, cevak se sada krece na dolje za 9 do 12 polja , tj 1.5 do 2 puna kruga, najbolje je postaviti neki marker.  tad sigurno mozes upaliti motor, ako si samo tu imao problem jel, i moze se pristupiti finom podesavanju  SU  Carba, nakon zagrevanja motora na radnu vrednost.   ta matica kada se okrece i vuce jet glavu na dole obogacuje smesu i suprotno, kada je vuce gore slabi smesu. okreci tu maticu  ,polje po polje, dok ne dobijes najvecu brzinu obrtaja motora u praznom hodu a pri tom da motor nesmetano radi, blagim pritiskom na jet glavu od dole na gore , protiv te matice, proveri dali glava cvrso stoji. sada treba podesiti brzinu praznog hoda motora na ispravnu vrednost, od 600 - 650 obrtaja srafcicem na polugi gasa. okretanj u smeru kazaljke na stu povecava obrtaje a suprotno od kazaljke sata smanjuje. ako pri tom broju obrtaja motor radi loshe ponovo proveriti  kvalitet mesavine. !!!! paljenje mora biti podeseno!!!! brzi hod motora na isti nacin , pod saugom,  treba da je od 1000 - 1100 obrta.
 provera mixa goriva i vazduha , smeshe, moze se proveriti podizanjem malog  pina za 1 mm sa donje strane carba . ako se brzina motora poveca i ostane velika smesha je prebogata, a ako se brzina smanji ili se motor ugasi smesha je slaba. a ako se brzina obrtanja blago poveca tada je smesha ok.
 mislim da je ovo dosta. pa javi ako ista uradish

Machony

  • Guest
hvala!!! :good:

Offline Brutalac

  • Članovi MKS
  • Aktivan
  • *
  • Posts: 811
Gore objasnjeno stelanje fergazera je objasnjeno za HS4 fergazere a ti imas HIF 38 na motoru...

Prema tvojoj slici crveni kruzici sa lijeva na desno...

1. povrat benzina...mozes ga ostaviti tako kao je...
2. odusak...na njemu je inace kao mali crni valjak...poklopac...mozes ga ostaviti tako kao je...
3. vakum za razvodnik
4. ovo je isto neki vakum koji je na Minijima obicno zablindiran...ne znam za sto je na Metrou...

A ova cijevcica koju nisi zaokruzio izmedju drugog i treceg kruzica je ulaz za iberlaufe sa motora...spojis ju sa iberlaufom kod hlednjka sa zadnje strane motora...nju MORAS spojiti sa iberlaufom ili ju zablindiraj jer ce inace vuci fals zrak i neces moci narihtati ispravan rad motora!