prvo proveri kako ti dimi, koje boje je dim, kada ti dimi itd. to možeš nači u bilo kojoj literaturi za početnike mehaničare ili kod nekoga ko ima barem malo izkustva.
nakon toga:
proveri kompresija da vidiš kolika mu je.
skini glavu i proveri kakve su mu vodilice ventila. (ako imaš šansu, onda ih promeni) istovremeno promeni mu teflone (sve to može biti uzrok dimljenja) i popravi sedišta ventila. tako češ biti miran sa glavom i značeš da je sve OK
kada skineš glavu, onda češ videti u kakvom su ti stanju cilindri. več če se na oko moći oceniti a nakon toga ih obavezno izmeri i proveri.
ja bi na tvom mestu izvadio motor i ako su cilindri u toleranciji i bez ogrebotina itd.... onda obavezno (jbg, mi kažemo porabjati, to znači hmmmm,.... izgrebeš kanale za ulje. obezno tom prilokom zameni karike i sve ležajeve! to jest na radilici, klipnjači, itd...
onda ti ostaje samo menjač. tu bez haynes manual knjige neče iči. ako hočeš sve staviti u tolerancije itd... češ trebati malo više znanja i strpljenja te novaca... ali na kraju nije tako teško i imat češ mir za narednih 20 godina ;-)
naravno menjaj mu lanac, sve semeringe, dihtunge, itd......
delovi: ne brini. svi delovi se još prodaju. malo pogledaj na forumu kako su več neki naručili iz GB.... ili mogu ja pitati za tebe kod mojih poznanih. na žalost ja na lageru držim samo delove za 1,3 motore.... ali sve se može naručiti.
vezano uz delove.... trebaš točno da znaš koji ti je motor i dali je bilo kemije na njemu. dali je to std. A motor ili noviji A+?
postoje male razlike kod nekih sitnica.